Aquesta autoavaluació l’he realitzat després d’haver omplert la pauta d’excel d’autoavaluació, qual ha estat de gran ajuda alhora e tenir una visió dels progressos fets en el camp de les TIC i en aquesta assignatura.
Si em centro en
l’ús de les tecnologies col·laboratives,
tindríem 3 recursos que he fet servir al llarg del semestre. El primer
és una de les noves eines que s’ha presentat en aquesta assignatura i també en
aquesta tercera activitat ; els mapes
conceptuals amb el programa cmaps.
Penso que l’elaboració de mapes és un bon recurs per al procés d’aprenentatge i
no dubto en fer-los servir en properes ocasions, tal com ja vaig comentar en
anteriors PAC’s. La creació dels mapes conceptuals d’aquesta assignatura (i
en especial del projecte final) m’ha
permès per una banda recuperar coneixements previs, establir relacions entre
aquest i afegir-hi nous conceptes i així crear noves relacions. Si l’elaboració
de mapes conceptuals ens permet organitzar els nostres coneixements previs,
llavors disposarem d’un element més per
crear un aprenentatge significatiu,i pot ser una molt bona manera de
començar qualsevol tipus de treball (en l’àrea de medi, matemàtiques,
ciències...) amb els alumnes.
Pel que fa l’ús
del blog (potafolis), n’he fet un correcte ús; l’he fet
servir per exposar els meus treballs i també per compartir petits “descobriments”
i coneixements, com la creació d’un núvol a internet o bé informació molt bàsica sobre el procés
de dol en infants. Per altra banda,
també he anat consultant els blogs dels companys al llarg del semestre i he fet
un parell de comentaris en entrades de dues companyes per felicitar-les per la
seva feina.
El tercer recurs
seria el fòrum de l’assignatura; la meva participació en el fòrum ha
millorat al llarg d’aquesta última PAC, ja que va ser un aspecte que en
l’altra autoavaluació vaig reconèixer com a fluix. Sempre que he pogut he
participat i he aportat la meva opinió i també hi he expressat dubtes que m’han
anat sorgint. El fòrum a part de ser
un recurs per compartir coneixements, també és una bona eina per conèixer les
companyes de l’aula.
La meva actitud cap al treball ha estat responsable al llarg de tot el semestre; he complert amb les dates d’entrega i
amb les instruccions i indicacions que la consultora ens ha anat
facilitant, com el pes de document, la compartició de la feina feta o l’ús
del blog com a portafoli. També cal
afegir que en aquesta tercera PAC he
sigut més previnguda i he creat un núvol on guardar el treball fet i
també he anat treballant amb dues còpies del document, per no cometre el mateix
error que en la segona PAC.
Pel que fa als continguts i
conceptes de l’assignatura penso que he
fet un bon assoliment d’aquests, i la millor manera de demostrar-ho han
estat els treballs realitzats. En aquest últim projecte per he treballat la resolució
de problemes a partir de l’aprenentatge significatiu i per fer-ho he
elaborat un disseny d’activitats en un entorn no formal que ha assolit
l’objectiu primordial i s’ha fet tenint en compte els elements que
caracteritzen l’aprenentatge significatiu: actiu, constructiu, col·laboratiu,
reflexiu, conversacional, contextualitzat i intencional. O en el cas de la segona PAC he argumentat el
canvi conceptual que havia experimentat respecte l’inici del semestre.
Per altra banda, també ha
estat necessari al llarg de les activitats formar-me i informar-me sobre els
temes que hem tractat. En l’activitat del debat vaig haver de cercar
informació sobre els determinismes (social i tecnològic), cercar exemples que
els recolzaven, llegir articles d’opinió sobre experts en el tema... per així poder defensar de forma
argumentada el bàndol que em tocava defensar. O en el cas del projecte
final ha estat necessari millorar els meus coneixements sobre el tema del
procés de dol en infants i sobre teories i propostes que emmarquen el seu treball
i intervenció, ja que aquestes m’han
servit per elaborar les actuacions i activitats adequades a les característiques del cas i de les aprenents. I per aconseguir reunir tota la informació
necessària, altra vegada prenen protagonisme les TIC (blogs, pàgines web
temàtiques, slideshare, treballs de recerca compartits, materials creats sobre
el tema...).
I finalment, en relació a
aquest tercer projecte pròpiament
(les seves característiques intrínseques) penso que és un treball clar, ben estructural i organitzat, que compleix les normes fixades en la guia com són els
apartats que ha de tenir, el format del document –amb portada complerta, índex
automàtic, referències i webgrafia/bibliografia) i en el que he aconseguit
plasmar tot el treball realitzat al llarg d’aquestes últimes setmanes en
relació a l’aprenentatge significatiu i el disseny de situacions d’e-a. És per
això que la nota que crec que aquest projecte hauria de tenir és una A.
No hay comentarios:
Publicar un comentario